Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România - Filiala Timiș




 

Două publicații noi destinate stagiarilor, în curs de apariție la Editura CECCAR

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) va lansa două noi publicații destinate stagiarilor, volumele urmând să fie disponibile spre vânzare la filialele CECCAR din întreaga țară.

Cartea Fiscalitate, ediția a II-a, revizuită şi adăugită, avându-i ca autori pe Adriana Florina Popa, Mirela Păunescu şi Radu Ciobanu, este structurată în nouă capitole, care prezintă cele mai importante aspecte privind legislația fiscală actuală.

Într-un mediu legislativ în continuă schimbare, autorii şi-au propus să vină în ajutorul stagiarilor care se pregătesc să devină experți contabili sau contabili autorizați cu o serie de exemple practice şi ilustrații care, cu siguranță, fac înțelegerea şi aplicarea de zi cu zi a legislației fiscale mai uşoară, mai plăcută şi mai rapidă. În această lucrare găsiți cele mai frecvente cazuri cu care se întâlnesc cei ce lucrează în domeniul financiar-contabil, precum şi o ilustrare a modului lor de abordare. După o redare succintă a cerințelor legislative, o serie de exemple utile ajută la aprofundarea şi la punerea în practică a noțiunilor prezentate.

Lucrarea Finanţe și management financiar, scrisă de Elena Valentina Țilică şi Radu Ciobanu, conţine şase capitole, care abordează aspecte privind bazele managementului financiar, analiza financiară, valoarea în timp a banilor, analiza proiectelor de investiții, evaluarea întreprinderii şi piaţa de capital.

În prezent, finanțarea entităților economice constituie o preocupare legată de bugetare, prognoza financiară, managementul numerarului, administrarea creditelor, analiza investițiilor și atragerea de noi fonduri, totul cu scopul de a realiza o afacere destinată necesităților oamenilor din care să câștige atât clienții, cât și entitatea economică. Toate aceste elemente reprezintă concepte ale managementului financiar, care sunt explicate și analizate pe parcursul cărții.

Un nou instrument pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite de profesioniștii contabili, în interes public, disponibil acum în limba română: „Ghidul de gestionare a activităților pentru practicile mici și mijlocii, ediția a IV-a”, elaborat de IFAC

Practicile mici și mijlocii (PMM-uri) reprezintă o parte esențială a profesiei – acestea constituie o majoritate covârșitoare a firmelor și a cabinetelor individuale de contabilitate la nivel mondial și, în multe zone din lume, sunt principalul angajator al profesioniștilor contabili care își exercită profesia în firme specializate. Mai mult, PMM-urile deservesc, în general, întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri), care sunt un motor de creștere și inovație.

Este un fapt bine cunoscut că profesioniștii contabili au adesea rolul de consilieri preferați ai IMM-urilor, clienți cu care formează de obicei relații de lungă durată, bazate pe încredere, și cărora le pot oferi o multitudine de servicii profesionale de calitate.

În acest context, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), în completarea inițiativelor Federației Internaționale a Contabililor (IFAC) care vizează creșterea profilului și dezvoltarea capacității PMM-urilor la nivel mondial, vine în sprijinul membrilor săi prin publicarea traducerii în limba română a celei mai noi ediții a Ghidului de gestionare a activităților pentru practicile mici și mijlocii, aceasta putând fi consultată gratuit de pe www.ceccar.ro.

Ghidul de gestionare a activităților pentru practicile mici și mijlocii, ediția a IV-a, publicat de IFAC în limba engleză în luna mai 2018, a fost tradus de CECCAR ca parte a strategiei sale prioritare de a pune la dispoziția membrilor informații relevante și de actualitate pentru a-i susține în exercitarea profesiei la standarde de înaltă calitate, în interesul public.

Publicația reprezintă un instrument util pentru îmbunătățirea serviciilor profesionale pe care profesioniștii contabili le oferă clienților lor– în special celor din categoria IMM-urilor – în calitate de parteneri de încredere ai mediului de afaceri din România dar și un mijloc bun de cunoaștere a modalității de funcționare a unei practici de contabilitate de către antreprenori. Având în vedere complexitatea textului, Ghidul poate fi folosit ca îndrumar și de IMM-urile din alte domenii.

Ghidul oferă îndrumări detaliate pentru a ajuta PMM-urile să funcționeze eficient, într-o manieră sigură și profitabilă, pe piața globală din ce în ce mai complexă și mai competitivă a serviciilor profesionale. Organizat în opt module de sine stătătoare, descrise pe scurt mai jos, Ghidul oferă PMM-urilor principii de gestionare a activității și îndrumări privind cele mai bune practici pe teme care includ: planificarea strategică, managementul resurselor umane, managementul relației cu clienții și planificarea succesiunii.

Modulul 1 Planificarea pentru firma dumneavoastră

Ingredientul esențial al succesului este ca fiecare firmă să își cunoască propria strategie – calea pe care partenerii și angajații doresc să o urmeze. Nu există neapărat o singură direcție bună sau rea pentru o firmă de contabilitate. Firmele de succes pot fi foarte specializate sau generale, axându-se pe servicii referitoare la tranzacții sau pe servicii tradiționale de contabilitate ori pe servicii de consultanță la nivel înalt.

Modulul 1 analizează întreprinderea, procesele de planificare strategică și politicile mai detaliate care guvernează elaborarea și implementarea planului strategic în cadrul firmei dumneavoastră.

Modulul 2 Modele de practică, asociații și rețele

Dacă o firmă de contabilitate este construită pe o temelie solidă formată dintr-un proces de­cizional bun, procese etice și eficiente și o echipă echilibrată de lideri dedicați, ea poate fi încrezătoare cu privire la viitorul său pe termen lung.

Modulul 2 prezintă considerentele structurale inerente în deținerea sau conducerea unei firme de contabilitate și diferitele modele disponibile. Acesta include analiza participării la profit și a procesului decizional din cadrul unei firme și utilizarea rețelelor pentru a adăuga valoare și pentru a crește profitabilitatea.

Modulul 3 Construirea și dezvoltarea firmei dumneavoastră

Modulul 3 dezvoltă temele acoperite în Modulele 1 și 2, analizând mai în detaliu problemele aferente elaborării unei strategii de creștere, construirii unei practici de consultanță de afaceri, modalităților de a face față reglementărilor și concurenței în continuă creștere, stabilirii prețurilor, marketingului și dezvoltării unei culturi a firmei.

Modulul 4 Puterea oamenilor: Dezvoltarea unei strategii care implică oamenii

Măsura în care firma dumneavoastră poate oferi servicii bune și poate avea succes este determinată de calibrul personalului și al conducerii dumneavoastră.

Modulul 4 analizează elementele-cheie care vor juca un rol esențial în îndeplinirea obiectivelor firmei dumneavoastră – oamenii. Acest modul explorează rolul dumneavoastră ca lider, precum și problemele de personal care trebuie tratate pe măsură ce firma dumneavoastră se dezvoltă, incluzând abilitatea firmei dumneavoastră de a atrage, păstra, motiva și instrui angajații.

Modulul 5 Valorificarea tehnologiei

În contextul modificărilor permanente, perturbărilor digitale, sporirii reglementărilor și apariției diferitelor sisteme de raportare globală, este și mai important ca firmele să adopte cele mai bune practici în ceea ce privește tehnologiile emergente cum ar fi rețelele sociale, telefoanele inteligente și Cloud Computing.

Modulul 5 analizează rolul din ce în ce mai important pe care îl joacă tehnologia în succesul unei firme de contabilitate. Selectarea, implementarea și gestionarea eficientă a tehnologiilor, precum și instruirea angajaților în utilizarea acestor instrumente sunt esențiale pentru succesul oricărei firme.

Modulul 6 Managementul relației cu clienții

Existența unor relații solide și eficiente cu clienții este coloana vertebrală a unei firme de contabilitate de succes. Relațiile pe care contabilii le au cu clienții lor sunt esențiale pentru valoarea firmei de contabilitate. Concurența sporită impune firmelor să își mențină și să își îmbunătățească relațiile cu clienții. Reglementările sporite fac mai importantă decât oricând cunoașterea clienților dvs.

Modulul 6 analizează dezvoltarea și întreținerea permanentă a relațiilor cu clienții, precum și strategiile de îmbunătățire și consolidare a relațiilor cu clienții, inclusiv rețelele, referințele și alte alianțe.

Modulul 7 Gestionarea riscurilor

Conceptul de risc este bine cunoscut practicienilor. Cu toate acestea, importanța problemelor legate de riscuri și de gestionarea lor a crescut ca urmare a creșterii, în ultimii ani, a numărului și dimensiunilor despăgubirilor revendicate în instanță.

Modulul 7 analizează gestionarea riscurilor și efectele specifice asupra activității practicilor. Acesta oferă un cadru de lucru pentru identificarea, evaluarea și luarea de măsuri împotriva riscurilor în cadrul unei firme. Modulul discută aspectele etice și măsurile de protecție care pot fi folosite pentru a trata amenințările de ordin etic, rolul sistemelor de control al calității și măsurile suplimentare de atenuare a riscurilor, precum asigurările.

Modulul 8 Planificarea succesiunii

Pe măsură ce profesioniștii contabili înaintează în vârstă, gândurile lor se întorc inevitabil la valoarea activelor lor din cadrul unei firme și la strategiile lor de retragere din firmă și, în cele din urmă, din profesia contabilă.

Modulul 8 analizează importanța unui plan de succesiune care să permită retragerea ordonată a practicienilor, precum și strategiile care pot fi implementate pentru pregătirea succesiunii. Modulul include discuții cu privire la evaluare și stabilirea prețurilor, precum și la opțiuni de consolidare, fuziuni și preluări interne și externe. 13,02,2019

Trei publicații noi destinate stagiarilor, în curs de apariție la Editura CECCAR

Corpul Experţilor Contabili și Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR) lansează noi publicaţii destinate stagiarilor, volumele urmând să fie disponibile spre vânzare la filialele CECCAR din întreaga ţară.

Lucrarea Contabilitatea altor tipuri de entităţi, ediţia a II-a, revizuită(pentru anul II, semestrul I de stagiu), autori Adriana Florina Popa (coordonator), Corina-Graziella Bâtcă-Dumitru, Liviu-Marian Matac, Ileana Nișulescu-Ashrafzadeh, Aurelia Ștefănescu şi Adriana Tiron-Tudor, analizează, în cadrul a patru capitole, cele mai importante aspecte referitoare la contabilitatea bancară, contabilitatea instituțiilor publice, contabilitatea persoanelor juridice fără scop patrimonial şi contabilitatea în partidă simplă.

Cartea Contabilitate managerială, ediţia a III-a, revizuită (pentru anul I, semestrul I de stagiu), scrisă de Corina-Graziella Bâtcă-Dumitru, Daniela Artemisa Calu și Andreea Gabriela Ponorîcă, este structurată în nouă capitole care abordează politicile contabile privind determinarea costurilor și rezultatelor, tipurile de costuri şi comportamentul lor, particularităţile privind determinarea acestora, contul de rezultate diferenţial și indicatorii specifici, precum şi metodele de calcul al costurilor.

Pe parcursul desfășurării activității lor, societățile se pot reorganiza prin fuziune sau divizare totală ori parțială. De asemenea, asociații sau acționarii pot să se retragă ori să fie excluși dintr-o societate, iar încetarea existenței acesteia presupune parcurgerea a două faze: dizolvarea și lichidarea.

Obiectivul principal al lucrării Contabilitatea operațiunilor de fuziune, divizare, dizolvare și lichidare (pentru anul III, semestrul I de stagiu), autor Corina-Graziella Bâtcă-Dumitru, este prezentarea acestor evenimente din viața unei societăți atât din punct de vedere contabil și fiscal, cât şi din punct de vedere juridic, făcând trimiteri la Legea societăților nr. 31/1990 și la Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență. Ultimul capitol redă aspecte privind fuziunea, divizarea și lichidarea asociațiilor și fundațiilor.

Lucrările conţin numeroase exemple practice şi teste de autoevaluare.

Îndrumarea Internațională de Bune Practici „Evaluarea și îmbunătățirea controlului intern în organizații”, publicată de IFAC, disponibilă în limba română

Îndrumarea Internațională de Bune Practici (IGPG) Evaluarea și îmbunătățirea controlului intern în organizații, publicată de International Federation of Accountants (IFAC) în iunie 2012, este acum disponibilă în limba română. Documentul, elaborat de Comitetul pentru Profesioniști Contabili Angajați din cadrul IFAC, a fost tradus de specialiștii CECCAR și identifică motivele pentru care sistemele de control intern din organizații nu sunt întotdeauna eficiente, incluzând, totodată, principii care demonstrează modul în care profesioniștii contabili angajați își pot sprijini organizațiile în evaluarea și îmbunătățirea sistemelor lor de control intern.

Profesioniștii contabili angajați din întreaga lume sunt implicați în proiectarea, implementarea, operarea, monitorizarea, evaluarea și îmbunătățirea sistemului de control intern al unei organizații, iar acest document acoperă principalele probleme pe care profesioniștii contabili angajați le pot trata în vederea îmbunătățirii sistemelor de control intern. Această îndrumare este destinată profesioniștilor contabili angajați care lucrează în toate tipurile de organizații, deoarece toate organizațiile – indiferent de dimensiuni și structură sau de apartenența la sectorul public sau la cel privat – trebuie să aibă implementat un sistem de control intern adecvat, se specifică în introducerea documentului.

Click aici pentru a vizualiza documentul. (07.11.2018, 09:14)


Noutati editoriale .... detalii


Filiala  noastra  va  pune  la  dispozitie  spre  vanzare  urmatoarele   publicatii

 

                                                                                                                                                                            actualizat 30.07.2012

 

Cursuri Acces Viza Evenimente



E-mail:

   © Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, 2009